antonhighlander

Paradise valley

Ha Afrikában vagy és Agadirba is mész ezt ki ne hagyd

2018. november 30. - pilisiremete

Agadir igen népszerű a homokos tengerpartot kedvelők körében, az Atlanti-óceán partján fekszik közvetlenül...

de szerintem szinte kihagyható a repertoárból az a rengeteg kész és félkész szálloda, mely csak úgy vonzza és beszippantja a turistákat! Ha már Agadir és tengerpart  akkor sokkal inkább a kb.15 km-re lévő plage Taghazout,

a szörfösök paradicsoma, a hippik otthona, a szabadság tengerpartja, ahol félmeztelen szörfösök nevetgélnek és tanítják egymást, ahol szabadon vágtatnak lovasok vagy tevések a parton, ahol quaddal vagy buggy-val is találkozhatsz, sátraznak, tűzet raknak vagy csak olvasgatnak ott az emberek, mindenki tolerálja a másikat és igyekszik teret adni az egyéni vagy társas hóbortjának !

Kb 20km távolságra Agadirtól található a Paradise - valley

Gyönyörű hely. Az odavezető út is mesés.

Persze sokkal előnyösebb autót bérelni Agadir-ban és azzal menni, mint szervezett csoporttal, mert így rugalmasabbak a lehetőségek... Útközben ott állsz meg ahol csak kedved van ( míg a turistákat beviszik egy kötelező ebédre és egy argán üzembe is ahol kifejezetten drágán lehet venni argán olajat ), addig maradsz a völgyben, amíg jól el nem fáradtál, nem csak 2-3 órát engedélyeznek. Ezen a helyen csak úgy repülnek az órák!

Ki tudod élvezni a hely előnyeit, főleg ha van bőven víz a folyóban, akkor természetes kis lagúnákban lehet fürdőzni. Ha követed a helyieket megmutatják honnan lehet beugrálni.Érdemes pár órát eltölteni, esetleg ott ebédelni egy finom tagine-t. Azaz a tagine-ban készült párolt, húsos-zöldséges, fűszeres helyi népszerű ételt

vagy csak inni egy helyi kemencén (!) készített teát és pihengetni az árnyékban azokon a színpompás berber szőnyegeken vagy ülőzsámolyokon...

Szervezett csoportból sok van kb 10-12e huf /fő a félnapos program ha az időbe belefér érdemes belevenni az

Immouzer vízesést is és a körülötte lévő szintén gyönyörű völgyet, szurdokot, folyóvölgyet és olajfa ligetet (így már kb 20-25e huf/fő) és mivel oda is jobb saját szervezésben menni és turisták nélkül bóklászni a környéken szerény javaslatom az hogy a 400dirhamos ( 12e huf/ nap) autóbérlés Agadirban sokkal jobban megéri !

(nekünk depositot se kellett fizetni és egy szinte uj skoda octaviát adtak oda ennyiért) Így mindenkitől független vagy, addig kirándulsz, fürdesz, eszel, nézelődsz, keresel a patakvölgyben foszíliákat vagy ásványokat, fényképezel ameddig csak kedved van...és részese lehetsz a nem mindennapi közlekedési élménynek Afrikában!

Szóval követve azt az utat, mely a paradise valley-ba vezetett további kb 1 óra autókázásra érkezhetünk Immouzer

városkába (mi stopposokat is felvettünk... azaz ha jobban belegondolok nem is stoppoltak, csak bandukolt 3 berber nő az úton a semmi közepén és felvettük őket...nagyon örültek, épp fogorvoshoz igyekeztek...sok órás gyalogút lett volna...) odaérve kézzel-lábbal megkérdeztük merre van a vízesés... egy hegyi szerpentinen kellett még lekígyózni és ott egy olajfa ligetnél megállni, hogy egy rövid séta után ebben a látványban gyönyörködhessünk:

Egy idős bácsika a mohás kövek és a tavacska partján mesélte (angolul) és mutogatta el,hogy gyerekkorában még olyan bővizű volt a folyó, hogy (ennek) a nagy szikla tetejéről ugráltak le a tóba aminek a partján épp beszélgettünk.

a szikla lábánál kialakított ösvényen haladtunk visszafelé (odafelé a sziklák között ereszkedtünk le) és átverekedtük magunkat az árusokon,kik kezük-lábukat törték nagy lelkesedésükben hogy felhívják portékáikra figyelmünket, hisz szerencsésen autóval érkezvén mivoltunk az egyedüli turisták... ezt kihasználva vettünk is pár szép dolgot pimasz módon lealkudva az árakból. :-)

Irány autóval vissza Agadirba... ami szintén eseménydús volt, de az már egy másik történet ! :-)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ROTFL Manó 2018.12.01. 12:37:36

Szerintem Észak-Afrikában nincs olyan ország, hogy Agadir.

MAROKKÓBAN van ilyen nevű város...

Azért ezt illett volna beleírni a cikkbe. Szerintem.

pilisiremete 2018.12.01. 13:12:14

Én nem állítottam hogy Agadir egy ország, nem tudom honnan veszed...

copen 2018.12.08. 20:45:39

Szia, a napokban megyek Agadirba, kitől, kinél bérelhet az autót? Köszi a választ. Üdv., Puskás Bence

pilisiremete 2018.12.08. 22:04:30

Szia Bence,
sok helyen lehet bérelni, csak nem mindenhol tekintenek el a deposit-tól
nekünk az egyik szállásunk a
Hotel Les Omayades, Boulvard Du 20 Aout, Agadir, Morocco
ha szemben állsz a hotellal, akkor jobbra az utcában a 3. autókölcsönzőnél sikerült nekem ilyet találni.
Az utca végén egy sarok étterem van de addig nem kell elmenni(onnan visszafelé az első kölcsönző).
Egy napra egy skoda octavia 400dirham volt es semmi mast nem fizettem neki.
Ha jól emlékszem Hasszán volt a neve. Kell az útleveled és a jogsid másolata
(ott lefénymásolja), ad egy kulcsot és viheted... Mi 150 dirhamért tankoltunk és egész nap autóztunk.